Foto Blog

Ciekawe cytaty o fotografii

Posted on: 15 czerwca, 2009

Znalazłem przed chwilą w sieci garść cytatów bardziej i mniej znanych fotografów. Niektóre trafiają w samo sedno fotografii.

Fotografia to skalpel. Świat poza kadrem nie istnieje.” – Anonim

Myślę, że fotografie powinny prowokować i nie pokazywać tego co jest już znane. Nie wymaga ani wielkiej siły ani magii odtworzenie czyjejś twarzy na zdjęciu. Magią jest postrzeganie ludzi w zupełnie nowy sposób.” – Duane Michals

Zawsze znajdzie się ktoś , kto zwraca uwagę tylko na aspekt techniczny. Ci ludzie najczęściej zadają pytanie „jak”, podczas gdy tacy, których cechuje ciekawość świata pytają „dlaczego”. Osobiście wolę inspirację od informacji.” –  Man Ray

Najlepsze zdjęcia są popełniane przez błędy.” – Anonim

Chociaż fotografie nie mogą kłamać, kłamcy mogą fotografować .” – Lewis Hine

W fotografii bardzo istotny jest element nowości. Osobiście staram się nie powtarzać . Potrzebuję takich bodźców, które popychają mnie do przodu z jednego nowo odkrytego świata do następnego. Jest coś demoralizującego w tym, że powraca się do tych samych miejsc aby powtórzyć zdjęcia. W ten sposób nie można patrzeć na fotografowane obiekty świeżym okiem – zawsze będzie się porównywać je z tym co się zapamiętało.” – Margaret Bourke-White

Kupno Nikona nie czyni Cię fotografem. Stajesz się zaledwie posiadaczem Nikona.” – Anonim

Fotografia, jako potężne medium wyrazu i komunikacji oferuje nieskończoną różnorodność postrzegania, interpretacji i działania.” – Ansel Adams

Wielu ludzi pyta mnie, dlaczego wciąż noszę ze sobą aparat i dlaczego robię zdjęcia. Wówczas odpowiadam ” a dlaczego Ty jesz”?” – James Lalropui Keivom

Myśl o zdjęciu zawsze przed jego zrobieniem i po. Nigdy w trakcie. Sekretem jest czas. Nie musisz działać szybko. Fotografowany model musi zapomnieć o tobie, a gdy już to się stanie musisz działać bardzo szybko.” – Henri Cartier-Bresson

Jeżeli w ciągu dnia nie zrobię czegoś związanego z fotografią, to czuję, jakbym zaniechał czegoś niezbędnego dla mojej egzystencji, na przykład zapomniał się obudzić. Jestem przekonany, że przypadek, który spowodował, że zostałem fotografem, uczynił moje życie w ogóle możliwym.” – Richard Avedon

1 Response to "Ciekawe cytaty o fotografii"

„Magiczne miejsca w magicznym wymiarze – na fotografii – nieśmiertelnej formie wspomnień wyrzeźbionej światłem”- BD.

Dodaj komentarz

Twórz bloga

Jeśli masz chęć opublikować swój artykuł lub też zaprezentować własną firmę fotograficzną to zapraszam do współtworzenia bloga. Zarejestruj się i dodaj swój wpis, w wolnej chwili postaram się go zaakceptować. Blog może być skutecznym źródłem reklamy Twojej strony, w dziale "Firmy fotograficzne" opisz swoją działalność.